Bieżące informacje

„KAŻDE DZIECKO DOBRZE WIE, JAK SIĘ WZYWA POLICJĘ”

Data publikacji 14.07.2023

DZIECI JUŻ WIEDZĄ, A CZY TY TEŻ WIESZ? Policja apeluje! W dzieciach już od najmłodszych lat powinno się nieustannie wyrabiać przeświadczenie, że własne bezpieczeństwo jest najważniejsze. Dzieci powinny znać zasady postępowania w różnych sytuacjach życiowych, tak aby uniknąć zagrożeń. Kształtujmy w nich umiejętności rozpoznawania niebezpieczeństw, unikania niepotrzebnego ryzyka oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Pokażmy, gdzie znajduje się najbliższa jednostka Policji. Stale przypominajmy o numerze alarmowym. Policjanci każdego dnia pełnią służbę, aby dbać o bezpieczeństwo mieszkańców, jak również swoich rodzin – dzieci też o tym powinny wiedzieć.

 

Film „KAŻDE DZIECKO DOBRZE WIE, JAK SIĘ WZYWA POLICJĘ”

Przypomnijmy, co należy robić krok po kroku od momentu wybrania numeru „112”:

  • rozmowa powinna być przeprowadzona spokojnie, aby operator mógł odnotować wszystkie ważne informacje i zadysponować właściwe służby ratunkowe;
  • po wybraniu numeru należy cierpliwie czekać na zgłoszenie, nie odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte;
  • należy wskazać miejsce przebywania/adres, w którym doszło do zdarzenia. Jeśli to możliwe podać najkrótszą drogę dojazdu. Jest to niezmiernie ważna informacja, która winna być przekazana jako jedna z pierwszych na wypadek przerwania połączenia;
  • krótko opisać sytuację/zdarzenie, którego było się świadkiem, jednocześnie udzielić dodatkowych informacji na ewentualne dodatkowe pytanie zadane przez operatora;
  • wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora; w razie potrzeby operator może połączyć osobę zgłaszającą zdarzenie bezpośrednio z dyspozytorem danej służby np.: z dyspozytorem medycznym;
  • nie należy rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora, informować go o każdej zmianie informacji;
  • dobrze, aby nie korzystać z telefonu z którego wykonywano połączenie na wypadek gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu weryfikacji lub udzielenia dodatkowych informacji.

 „112” to numer alarmowy, bezpłatny i dostępny na terenie całej Unii Europejskiej zarówno dla telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Numer alarmowy „112” można wybrać w telefonie nieposiadającym karty SIM. Odbierany jest w Centrach Powiadamiania Ratunkowego przez operatorów numerów alarmowych.

 

KPP Środa Śląska
sierż. Katarzyna Bisztyk-Radoń
tel. 693-726-093

Powrót na górę strony